dienstverlening

Dienstverlening

In een stad waar veel belastingen betaald worden, mag men ook een goede dienstverlening verwachten van de stadsdiensten en -administratie.

Trots Op Torhout pleit voor een nog betere dienstverlening door o.a.:

  • Avondopening Stadskantoor. Administratieve diensten in het Stadskantoor zouden minstens één avond per week ’s avonds open moeten zijn.
  • Wij willen het spreekrecht voor niet-raadsleden in de gemeenteraad uitbreiden zodat burgers, onder bepaalde voorwaarden, laagdrempelig hun bekommernis kunnen uiten in de gemeenteraad. waarbij er ook een échte interactie of discussie toegelaten wordt. Nu kan men weliswaar een vraag stellen via dit spreekrecht, maar tijdens de gemeenteraad is geen wederwoord mogelijk op het antwoord dat vanuit het bestuur voorbereid werd.
  • Wekelijkse ophaling van karton en papier voor handelaars en bedrijven (zie ook lokaal ondernemen).
  • Wij willen ijveren voor meer transparantie over de projecten waar het stadsbestuur mee bezig is, met snellere communicatie naar de burgers én meer mogelijkheden tot inspraak.
  • Referenda. Wij vinden het organiseren van referenda bij grote beslissingen in de stad zeer zinvol. Ongeacht het al dan niet bindend karakter, wordt er volgens ons ook best effectief rekening gehouden met de uitkomst van deregelijke volksraadplegingen.